Àngels Moreno amb Clinamen guanya el Josep M. López-Picó 2024

Dilluns, 6 de maig de 2024 a les 10:00

En la 48 edició del Premi de Poesia Catalana que porta el nom del poeta

Dissabte a la tarda es va conèixer l’obra guanyadora del 48è premi de Poesia Catalana Josep M. López-Picó, dotat amb3.500 € i la publicació de l’obra, que va ser per a Clinamen d’Àngels Moreno Gutiérrez. Una proposta guanyadora entre les 127 obres presentades, un rècord del premi.

L’acte es va celebrar al restaurant El Lledoner amb presència del món cultural i polític del municipi, i amb la presència tant dels familiars del poeta Josep M. López-Picó, com dels representants de la Fundació Josep Botet, patrocinadors dels premis.

Com és habitual en aquest acte de lliurament, també es van conèixer els guanyadors de la resta de la convocatòria dels Premis Vila de Vallirana, encapçalats pel premi pels autors locals, pels premis infantils i juvenils Puig Bernat, i pel premi de recerca de Vallirana.

L’acte va estar presidit pel regidor de Cultura, Jordi Urrea, i l'alcaldessa, Eva Martínez, que van estar acompanyats per diversos regidors/ores del PSC, així com també hi van ser presents regidors d'ERC i d'En Comú Podem del consistori local. No hi va faltar la representació de la Biblioteca i de diverses entitats locals.

La relació de tots els guanyadors i guanyadores va ser:

• 48è Premi de Poesia Catalana Josep M. López-Picó dotat amb 3.500 € i la publicació del llibre en una col·lecció de poesia l'àmbit català: Àngels Moreno Gutierrez amb Clinamen.
  • Premi Vila de Vallirana, dotat amb 400 €: Daniel Banegas, amb La Casa de les persianes verdes.
  • Premis Puig Bernat de poesia o narrativa infantil i juvenil, dotats amb premis de 50, 60, 70 i 100 € i un lot de llibres:
    • 3r i 4t de primària. Enzo Zárate amb El drac i el nen. (finalista: Izan Sandoval)
    • 5è i 6è de primària. Martina Guillén amb La meva escola bonica. (Finalista: Lluna Cancio)
    • 1r i 2n d’ESO. David Pons amb Les proves de Vallirana. (Finalista: Nekae López)
    • 3r i 4t d’ESO. Aitana Navarro amb Només és un malson. (Finalista: Jan Camacho)
  • Premi de Recerca de Vallirana, dotat amb 300 €: Pau Royo amb el seu treball Seguint les passes del meu besavi.
Darrera actualització: 06.05.2024 | 13:49